czwartek, 23 października 2014

PO SĄSIEDZKU CZYLI INTERAKCJE NA GŁOWACKIEGO - projekt Działaj Lokalnie w Koszalinie

Młodzi Wielcy Mocni czyli Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS (MWM SOS) podjęła się realizacji projektu w ramach Programu „Działaj Lokalnie” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności (PAFW) na mocy umowy zawartej z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce (ARFP) pod skrzydłami Fundacji Nauka dla Środowiska w Koszalinie.  Podopieczni MWM SOS www.wioskisos.org/MWM/ realizują projekt pod tytułem "Po sąsiedzku czyli interakcje na Głowackiego", którego celem jest kulturalna animacja dzielnicy. http://ndsfund.org/pl/293
Zaczęliśmy warsztatów z lekcją historii w tle, których efektem było wypracowanie pytań do wywiadów następnie przeprowadzenie pośród sąsiadów.  Temat: czas PRL-u oraz pierwszych wyborów '89. 
Pierwsze warsztaty dramowe poprowadziła przez Martę Sokołowską-Mróz. Zajęliśmy się techniką śmieszna improwizacja, w której przyglądaliśmy się konfliktowi wynikającemu z faktu, że jego bohaterowie różnią się wiekiem, profesją i zasobami - co nie wyklucza przestrzeni do porozumienia, wymiany. W naszej śmiesznej improwizacji spotkały się dwa światy - przeszłość i teraźniejszość - Polska PRL-u i Polska tu i teraz.
Kolejny dramowy wieczór - tym razem teatr obrazu i forum... Towarzyszyły nam autentyczne obrazy, sceny z okresu PRL-u: w kilkudniowej kolejce po pralkę czy zatrzymanie po godzinie policyjnej. Cała gama emocji - aż nie chciało się kończyć... Na finał zarysowaliśmy wstępnie nasze zasoby - każdy określił swój indywidualny wkład, jak wniesie do spektaklu. Pośród wielu wspaniałych pomysłów i propozycji pojawiły się takie refleksje: (...) sądzę, że gdyby dali mi jakąś rolę, to myślę, że całym sercem spróbuję się wczuć w tą osobę." /Dawid, lat 16/, "Jestem zdania, ze zdołam sprostać każdemu zadaniu, postaci." /Helena, lat 17/, "Ja jestem otwarty na wszelkie propozycje, zadania lub postacie." /Sebastian, lat 18/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz